Tästä töykeästä lähetymisestä johtuen joudun nyt uusimaan kolmen vuoden takaisen blogitekstini. Se ei ole vanhentunut. Ei myöskään lopuussa oleva yhteiskunnallinen paatos.
---------------------
Baijerilainen Mutteri Wiritys
Viime kesänä bloggasin hyökkäysvaunun kokoisesta
bemarimaasturista joka juuri ja juuri suvaitsi antaa tilaa kaistaa
vaihtaessani. Bemarikuskin suunnatonta harmistusta minun lain suomasta
röyhkeydestäni oli mahdotonta olla havaitsematta. Taloussanomat raportoi juuri
tutkimuksista, joissa on osoitettu, että
bemarikuskien arroganssi ei ole kuviteltua vaan täyttä totta.
Nollatutkimuksia, voi helposti todeta. Mutta on siellä joku syvempikin läpi
yhteiskunnan leikkaava ulottuvuus.
Kalifornian yliopiston tekemässä tutkimuksessa selvisi, että
BMW-merkkisten autojen kuljettajat pysähtyivät harvoin antamaan tietä
suojatiellä käpöstelijöille. Tutkija Paul K. Piffin mukaan ylipäätään kalliiden
autojen kuskit ovat huomaavaisuusvajeisia. Ja bemarikuskit näistä vajeisimpia.
Britanniassa tehdyssä tutkimuksessa selvisi Daily Mailin
mukaan, että 35–50-vuotiaat sinistä BMW:tä ajavat mieshenkilöt vetivät
liikenteessä eniten rokkaa rööriin. Kiukkuisia olivat myös Land Rovereiden ja
Audien kuskit.
Olen ollut paljon tien päällä ja kaupunkiliikenteessä ja sen
kokemuksen perustalla olen aina erityisen varuillani, kun lähellä näkyy joko
BMW tai Audi. Muutama päivä sitten maantiellä tieliikennelakimääräistä nopeutta
ajaessani tuli taakseni hopeanhohtoinen bemari. Tämän kuskin kärsimättömyyttä
ei ollut vaikea havaita. Hän tuli vähän väliä takapuskuriin kiinni, meni
kaistalla oikealle ja vasemmalle kuin tarkaten, kummalta puolelta kiihdyttäisi
ohi. Tie kaartui oikealle, parin sadan metrin päässä näkyi vastaantulevia
autoja muutama. Ja saman tien tämä oman tiensä sankari ampaisi ohi. Ensimmäisen
vastaantulijan pumppu teki epäilemättä ylimääräistä työtä ahtaessaan
paniikkihormonin kyllästämää verta kehoon.
Isälläni oli joskus kauan sitten BMW. Se oli 60-luvun
lopussa, kun BMW ei ollut vielä bemari ja toimitusjohtajien palkatkin olivat
vain muutamia kertoja duunarin palkan verran eikä sata- tai tuhatkertaisia niin
kuin nykyään. Audikin oli ihan tavallinen perheauto. Ei ole yllätys, että
nykyisin bemari- ja audikuskit ovat yleensä suurituloisia. Tietysti on niinkin,
että kuka tahansa vähemmän järkeä tai sivistystä osakseen saanut laimea
lippalakkikaverikin bemarin ratin taakse äheltäytyneenä kokee heti olevansa
parempi kuin ne muut riisikupeilla tai peugeoteilla ajavat
liikennelähimmäisensä.
Se, että bemarikuskit käyttäytyvät niin kuin käyttäytyvät
liikenteessä, johtuu ilmiöstä nimeltä toiseuttaminen. He asettautuvat olemaan
erinomaisemmalla tasolla kuin ne muut. Toiseuttaminen tapahtuu silloinkin kun
johtajat (hallintoneuvostojen määrääminä) ottavat vastaan typerryttäviä
miljoonapalkkioita työstä jota ei edes ole tehty. Tai miljoona-stay-palkkioita
siitä, että edes pysyvät työpaikoillaan.
Ihmisellä on ainutlaatuinen ominaisuus, empatia, kyky tuntea
myötätuntoa lähimmäisiä ja varsinkin kärsiviä sellaisia kohtaan. Se on
evoluution mukanaan tuoma ominaisuus ja suunnilleen jokaisessa meistä. Mutta
tehokkaalla, toistuvalla, uskottavalla propagandalla ja aivopesulla, ja
viimeistään itsepetoksella se ominaisuus saadaan muutettua selektiiviseksi.
Empatian voi rajata kohdistumaan vain omaan heimoon, ryhmään, etnografiaan jne.
Tässä on se, missä toiseuttaminen tulee kuvaan mukaan. Ne toiset eivät ansaitse
ihmismäistä kohtelua. Ne kun eivät oikeastaan edes ole ihmisiä.
Tämä ilmiö, toiseuttaminen, tekee mahdolliseksi paitsi
järkyttävien tuloerojen ja rakenteellisen köyhyyden aikaan saamisen, myös
äärimmillään kansanmurhat. Ne natsit, jotka murhasivat järjestelmällisesti
juutalaisia, olivat tavallisia ihmisiä, mutta manipuloitu pitämään juutalaisia,
lapsiakin, ali-ihmisinä, suorastaan eläiminä. Samoin tapahtui Ruandassa. Suuret
massat hutuja saatiin pitämään tutseja torakoina. Niin sitä oli sitten helppo
mestata naapurit viidakkoveitsillä. Ikään ja sukupuoleen katsomatta.
Tämä sama toiseuttaminen on meillä nyt ollut selvä trendi.
Köyhiä, työttömiä ja muita tuottamattomia yhteiskunnan jäseniä on jo pitkään
epäyksilöllistetty, luokiteltu toisen luokan massaan kuuluviksi, kansalaisiksi
jotka ovat rasite ja tuottavien yksilöiden kiviriippa.
Joskus tekisi mieli näyttää noille bemariänkyröille,
minkälaisia ne heidän baijerilaisensa alun perin olivat. Ne olivat sellaisia
kuin oheisessa kuvassa olevat kolme näytettä. Baijerilaisia Mutteri Wirityksiä.
Tavallisten kuolevaisten kulkuvälineitä.
Ja tässä vielä ote kesän 31.8.2012 blogista Porilaisessa:
"En tiedä, kuinka paljon Alfa Romeo-kuskit öykkäröivät liikenteessä,
mutta omien pitkäaikaisten empiiristen havaintojen mukaan ne autot,
joihin asettauduttua muututaan holtittomiksi liikenneimbesilleiksi, ovat
yleensä BMW- ja Audi-merkkisiä. Itse asiassa juuri tänään Porin
Isolinnankadulla tieliikennelain säädösten mukaisesti kaistanvaihtoa
suorittaessani, takaa tullut tankin kokoinen kaupunkimaasturi-BMW juuri
ja juuri vaivoin suvaitsi antaa tilaa. Kuski lienee kuvittellut, että
luovutan, mutta itsepintaisesti vilkkua päällä pitäen kaistanvaihdon
loppuun saatoin. Voin aistia sen parempaan luokkaan kuuluneen kuskin
suunnattoman ärtymyksen."
biciprorki_1986 Dana Head https://wakelet.com/wake/_g8j4-ZRKsCB4o3tXZdWB
VastaaPoistatawarmidisch
chipegrare Dereck Goon ReiBoot Pro
VastaaPoistaAvast Cleanup
WonderShare Recoverit
orestworun
Vplancocae-pi Stephen Hair Download Free
VastaaPoistaBest
diavicupa