tiistai 27. joulukuuta 2016

Katolisuus päättäjän ohjenuorana





Uskontoja voidaan pitää demokraattisina vain sikäli, että niiden mukaan me kaikki olemme yhtä syntisiä ja kaikki säätyyn katsomatta ovat ansainneet kadotuksen. Mutta järjestelmänä uskonto onkin kaikkea muuta. Ylhäältä sanellaan kaikki, miten meidän tulee elää ilman pienintäkään vaikuttamisen mahdollisuutta. Ja jos et ole sanelijan puolella, sinut tuomitaan. Sellaista kutsutaan diktatuuriksi. Mutta näin monet oikeana pitävät. Suomen teologisen instituutin pääsihteeri, teol. tri Ville Auvinen sanoikin sen taannoin A-talkissa, jossa käsiteltiin kirkon homovihkimysasiaa. Kirkossa ei voi noudattaa demokratiaa. Kirkossa kuuluu olla teokratia. Tämän sanan hän lausui ääneen. Auvinen on wannabe-poliitikko.

Jos maatamme johtaisivat tällaiset henkilöt, olisi maamme teokratia. Kaikilla aatejärjestelmillä, niin myös uskonnoilla, on sisäänrakennettu pyrkimys laajentua ja saada vaikutusvaltaa. Jos maatamme johdettaisiin tiukan katolisesti, ei meillä juuri olisi kansalaisoikeuksia. Katolisuus on islamin ohella ehkä pahin ihmisoikeuksien ja demokratian polkija, mitä tulee uskontoihin.

Timo Soini kääntyi nuorena katolilaisuuteen. Syynä Suomessa sallittu naispappeus. Myös aborttiasia vaikutti. Vieraillessaan Pyhän Marian katedraalissa Irlannissa, tärähti siellä hänen mukaansa kovaa. Katolisuudessa suhtaudutaan myös homoseksuaalisuuteen tiukemmin kuin vettyneessä luterilaisuudessa. Soinilla ei ole mitään homoja vastaan. Näin on todennut. Vuonna 2009 tosin kertoi, että "seksuaalisuus kuuluu vain miehelle ja vaimolle, koska se vain on niin". Olkoot homoja, kunhan eivät homostele. Niin se vain on. Homoavioliitto on Soinille moraalikysymys. Homojen avioliitto on moraaliton. Näin tohtori Auvinenkin ajattelee.

Naispappeuskielto on Soinista ehdoton. Nainen alttarilla on kauhistus. Koska Jumala on sen niin säätänyt. ”Perussuomalaisessa puolueessa vallitsee miesten ja naisten tasa-arvo. Sukupuolen mukaan ei saa erioikeuksia, eikä sen perusteella sorreta.” Plokista 20.6.2016. Mutta silti nainen vaietkoon seurakunnassa. Se vain on niin. Samanlainen Jumalan säätämys muuten on myös Koraanissa; ”Mies on naisen pää, koska Jumala on toisia suosinut enemmän kuin toisia ja koska mies elättää vaimoaan”.

EU:n ulkoministerikokous 9.6.2015, Timo Soini: "Me olemme kaikki kulkeneet pitkän matkan sukupuolten välisen tasa-arvon edistämisessä, mutta maissamme lukuisat naiset ja tytöt yhä kohtaavat syrjintää jokapäiväisessä elämässään.”

Timo Soini kertoo päättäneensä kääntyä uskoon. Hän kertoo vakaumuksestaan kirjassaan Peruspomo näin: ”Mutta koska olen katolinen kristitty, minä en voi päättää onko abortti synti vai ei. Se on jo päätetty." Hän päätti kääntyä uskoon, jossa kaikki on jo päätetty. Kätevää. Se helpottaa kyllä myös päätöksen tekoa politiikassa.

Uskonto ja politiikka ovat itse asiassa hyvin lähellä toisiaan. Molemmissa esitetään väitteitä maailmasta ja sen ongelmien ratkaisuista. Soini on todennut olevansa kristitty poliitikko. Hänen mukaansa politiikassa tulee jatkuvasti miettiä, mitä tehdään ja keneltä otetaan. Mutta sitten on asioita, joissa ei voi joustaa. Niitä ovat avioliitto, elämän pyhyys ja eutanasia. ”Arvoasioissa ei voi tehdä kompromisseja”. Homoavioliitosta ei ole Raamatussa mitään mainintaa. Ei koko avioliittokäsitettä sellaisena kuin me sen tunnemme. Joten kyse onkin arvoista, jotka on pyhitetty kristinuskolla ilman dogmia.

Ja niin se ”keneltä otetaan ja missä ei voi joustaa” -eetos on tullut todistetuksi. Timo Soini, köyhien ja unohdettujen asialla olevana, on tässä hallituksessa mukana yhtään häpeilemättä hyväksynyt köyhiltä ja tulottomilta ottamisen. Mutta yksi oli asia, jossa hän ainoana ministerinä oli vastaan: mies- ja naisparien asemaa parantava hallituksen lakipaketti. SE edusti moraalittomuutta, kohtuuttomuutta ja kauhistusta.

Eutanasiasta on kristittyjen piirissä tehty arvo, jota ihminen ei saisi hallita. Elämä on pyhä asia, johon ihminen ei saisi kajota, koska se on ylhäältä annettu. Vain elämän ja kuoleman herra saisi päättää näistä. Timo Soini sanoo edustavansa Suomen kansan tahtoa. Eutanasiassa kansan tahto on toisenlainen kuin hän haluaisi. 70% suomalaisista kannattaa eutanasiaa, joka asia on tulossa eduskuntaan käsiteltäväksi. Hän kutsuu eutanasiaa kannattavia ”kuoleman kulttuurin edustajiksi”. Näin hän on todennut vihreistä. Mutta suurin osa kansalaisistakin kannattaa siis ”kuoleman kulttia”. Kun asia kansalaisaloitteena menee lakikäsittelyyn, tulee aikanaan Timo Soini luonnollisesti vastustamaan sitä. Käy kuten avioliittolaissa: koko eduskuntaryhmä saa äänestää vapaasti, kunhan puheenjohtajan tahdon mukaan. Ja kun edustaja Juvonen ainoana äänestää eutanasian puolesta, toteaa Timo Soini sitten, että Juvosen kohtalo on äänestäjien käsissä. Näin siis ennustan.

Elämä on Timo Soinista pyhää. Se on niin pyhää, että syövän kourissa kituva saa kitua loppuun saakka, vaikka mikään kivunlievitys ei enää toimisi. Parantumattomasti sairas lapsi, jolla aivotoimintaa ei enää ole, saa kuivua kuoliaaksi. Koska elämä on pyhää. Koska jumala on niin sanonut.

Timo Soini plokissaan 4.9.2016: ”Äiti Teresa julistettiin Roomassa tänään pyhimykseksi. Olen lapsesta saakka arvostanut häntä. Itse asiassa Äiti Teresalla on oma osuutensa siihen, että pidän ihmiselämää pyhänä.Vakaumusta ei pidä hävetä, eikä pelätä. Suomi on siitäkin hieno maa, että täällä saa puolustaa ihmiselämää kohdusta hautaan. Äiti Teresa ei päässyt näin helpolla. Mutta perille hän pääsi.”

Todellisuudessa äiti Teresa oli valehteleva huijari, joka käytti häikäilemättömästi köyhiä hyväkseen. Hän väitti ruokkivansa tuhansia ihmisiä päivässä ja opettavansa 5 000 lasta. Todellisuudessa luvut olivat noin sata ja sataviisikymmentä ja opetuskin katolisen katekismuksen opettelua. Järjestöllä ei ollut Kolkatassa sairaalaa, eivätkä nunnat kiertäneet kaduilla köyhiä auttamassa. Kaupungin pahimmassa slummissa ei ollut edes järjestön soppakeittiötä. Järjestöllä ei ollut Kolkatassa juuri muuta kuin kuolevien saattokoti, jossa ei ollut lääkäriä, kertakäyttöruiskuja tai jäähdytettyä ruumishuonetta. Sinne mahtui noin sata ihmistä, mutta oli harvoin täynnä. Lahjoitettuja sairasautoja käytettiin nunnien kuljettamiseen kaupungilla. Suurin osa äiti Teresan keräämistä summista käytettiin pappien kouluttamiseen ja muuhun uskonnolliseen työhön. Kun äiti Teresalta kysyttiin, miten köyhät voisivat tehdä maailmasta paremman paikan, hän vastasi: ”Heidän pitäisi hymyillä enemmän.” Teresan narratiivi upposi miljooniin ihmisiin. Niin myös Timo Soiniin. Usko on luja ja se kieltää tosiasiat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti